fredag, februar 13

Vinterferie!!

Endelig er vinterferien her, og i morgen pakker vi bilen og reiser til mormor og Bent i Trondheim.
Sambo skal være hjemme for å jobbe fordi det er litt vanskelig å ta en ukes ferie for han nå, og det blir vel en aldri så liten ferie for han vil jeg tro å være alene hjemme:-)
Vi andre skal ihvertfall reise bort i vinterferien, og gleder oss til det. Så nå har jeg pakket småjentenes bagasje, og da er det bare meg og Karoline som må pakke vårt.
Jentene har nesten bare ulltøy med seg, for jeg er forbredt på skikkelig vinter der oppe:-)



I Trindheim er de så heldige å ha det flotte Pirbadet, hvor mamma bader en par-tre ganger i uka tror jeg. Vi skal ihvertfall dit en tur, og jentene husker det godt fra sist gang vi var der. Julie forklarte Amanda her at det er et kjempestort klatrestativ der som man kan hoppe ut av, og det kan ikke småjenter klarte i...dvs stupetårn:-)


Faste rutiner for meg er å raide over byen på et par dager, Cornelias Hus, Benetton, og et par andre butikker som jeg må innom.
Ellers blir det kos og avslappning, tur i Korsvika og omegn og innkos. Mamma har et eldorado av tegnesaker, malesaker, sysaker, kl-ut-klær, leker etter Karoline og alt de egentlig måtte ønske tror jeg...så der koser jentene seg:-)
Og så hadde det vært veldig hyggelig hvis vi fikk tid til å besøke tante Sonja&Co som kommenterer her som Gammeltante...hvis de er hjemme:-)
Mamma har Mac så må sette meg inn i det om jeg evt skal blogge derfra, ellers så blir det mobilblogging! Ellers så tar vel Karoline med mini-pc`en sin, så det blir vel muligheter tenker jeg.
Vi starter tidlig i morgen, og håper det ikke er for mye trafikk oppover. Vi stopper et par ganger, og tar egentlig den tiden vi trenger.
Så ha en flott helg og vinterferie alle sammen...og er det noen som har spennende planer?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Hilde! God ferie til dere, kos dere og kjør pent;) Her skjer ikke mye, ikke ferie på oss nei, jobbe litt kanskje, får se hvordan sjefen er på mandag(kanskje det blir fri gitt)...Vi prates...Klem fra Tove

Evami sa...

God tur oppover hit:) Kjør forsiktig,for her laver snøen ned...

Så gøy å lese at du skal mange av de plassene jeg og mine bruker å være med jevne mellomrom:) Ta noen bilder da,sånn at jeg kan få sett ditt Trondheim:)
Det er ikke like kaldt her som hos dere. Meldt alrighte temperaturer framover,og når dere har Lade halvøya å boltre dere i,så har dere mange flotte plasser å ake.

Mora di vet det sikkert,men det er en flott ake-bakke rett ved Ladeskole.

NOk en gang kjør forsiktig:) GOd tur oppover til Stiftsstaden:) Klem Eva

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Å vad mysigt!!

Kos er massa & så snakkes vi ;D

Kramis