onsdag, februar 18

Litt bilder fra vinterferien i Trondheim



Vi kom til Trondheim på lørdag, og det har skjedd noe hele tiden. 

Det er så utrolig fint her som mamma bor, for det er nede ved sjøen og skikkelig landlig samtidig som det tar 5 minutter å kjøre helt inn til sentrum.


Her er Korsvika, 2 min å gå og kjempefint her om sommeren med badestrand og stort friluftsoråde.

Tatt på toppen av Kjerringberget med utsikt utover Lade her mamma bor
Munkholmen ser ut som en liten prikk der ute:-)
På tur i området

Syns det er så deilig og fredelig her med tanke på at det tar 5 i til sentrum....og da mener jeg helt sentrum altså:-)
Størstesnuppa

Det er så mange gamle fine hus i pmrådet her
Stjerna!
Her er utsikten som møter oss når vi kommer kjørende, til høyre her og 200 m så er vi framme
Jentene mine, fine ikke sant!
Viv ar en tur på Bakklandet, Karoline skulle innom en butikk som solgte Cheap Monday, Stella Snella tror jeg det het. Her er det så koselig å gå i gatene!
Lurer på om det er her sykkelheisen går om sommeren, lurt ikke sant!
Mange koselige gamle hus her



Dagene ha gått så fort her, skulle gjerne hatt tid til et par besøk feks men vet ikke helt om jeg får tid. 

På søndag var vi i Pirbadet alle sammen, og der er det så flott altså! Vi var der i 3 timer og storkoste oss.

Så har vi vært litt ute; aking, kjørt spark og vært nedom kirkegården og besøkt min  mormor&morfar.

I dag har Julie og mormor vært i pirbadet igjen, og jeg og de to andre har vært på bytur.

De butikkene jeg må innom når jeg er her er;

Cornelias Hus(kjøpte en Katvig-kjole på salg)
Min Engel(Tina Woodstrup-sett til jentene på salg)
Lille Martine
Nøstebarn(gleder meg nesten til å kjøpe vinterklær igjen hehe)
Ragazzi(litt kjedelig men har gjort kupp der:-)
XY(veldig kjedelig med må liksom innom:-)
Bebito(har også blitt kjedeligere)
Polarn

Så det går fortsatt i butikker til småjentene, Karoline og jeg var også innom GinaT , Zara og Carma for en titt.

Nå sitter alle 3 jentene og perler, mormor har jo utstyr som en over middels utstyrt hobbubutikk:-)

Alle bilder er tatt med iPhone.

6 kommentarer:

Evami sa...

FLotte bilder fra flotte Lade. Bor på Persaunet,men Lade er mitt paradis.

PRøver å gjette hvor mora di bor jeg nå. Man kjører av mot Korsvika og tar til høyre. Bor i nærheten av Gunnlaugs v. hun da.. Ungdomskjæresten min bodde i Gunnlaugs v. så har mange minner fra områdene der helt fra 14-tis tida. Kjerringbergan va spennende,både å klatre opp på,og finne badeplass ved å klatre nede langs vannkanten.

Min Engel hadde jeg ikke hørt pm,så nå må jeg og sjekke ut den,Blir så man holder seg til de faste stedene sine.DA er det kjekt med folk utebys fra,som finner nye handleplasser man kan sjekke ut,,

Det er sykelheisen Trame under all snøen:)

Nyt resten av ferien,tiltross for at det regner og er blitt glatt som bare det ute:) Klem Eva

Anonym sa...

Fiiine Trondheim :D

Hvor lenge blir dere? Jeg skal til byen og snoke i butikker i morra, dult borti meg om du ser meg da ;)

Anne sa...

Hei Hilde, superfine bilder fra Trondheim. Du har alltid likt deg der vennen. Jeg synes det er festlig å tenke på at du snakker "kav trøndersk" når du snakker med mamman din, og sikekrt nå når du er der oppe også.
Når kommer du hjem, du er savnet:)
fredagsklem:) Ps, vi må vel ut snart? Det er da så lenge siden, dessuten føler jeg meg ganske sprek nå, etter all den skigåinga:) Og da er det gøy å gå på byen og helle innpå, he he...
Fra Sporty Anne:)

Petite sa...

Ser ut som dere har koset dere masse, fine bilder:)

Petite sa...

Ser ut som dere har koset dere masse, fine bilder:)

Petite sa...

oi, det ble to