onsdag, desember 9

Kommende Lucia i huset


I dag hentet jeg jentene kl 12 i barnehagen for de skulle begge til tannlege-kontroll. Julie på 5-årskontroll og Amanda på litt forsinket 3,5-årskontroll. Begge jentene hadde flotte tenner, og tannlegen sa det syntes veldig godt at tannpleien var god og at de ikke drakk juice og saft....så det var jo godt å høre. Det er juice på lørdager og saft på turdag i barnehagen da:-)
Det var en veldig stolt Julie som kunne fortelle at hun er barnehagens Lucia på feiringen de skal ha!!! Jeg ble jo superglad, for syns det er veldig stas å ha Lucia-jente igjen. Karoline var Lucia både i barnehagen da hun var 5 år og til og med det første året på skolen. Så hva er oddsen sier jeg bare på at begge jentene blir Lucia som 5-åringer, begge barnehagene var/er store også så litt flaks må man ha:-)
Amanda tror også at hun er Lucia, så det skal jo bli livlig når hun finner ut at ikke hun skal gå først i toget:-)
Etter at vi hadde vært hos tannlegen reiste vi opp på skolen(jobben min) igjen, for vi skal ha juleverksted i morgen og jeg måtte forbrede litt og snakke med de andre på trinnet så vi lager det samme. Jentene fikk mye oppmerksomhet fra både barn og voksne, så de svevde vel hjem igjen:)
Det var en forferdet pappa som kom hjem fra jobb og oppdaget at ikke jentene hans hadde fått premie etter å ha vært så flinke hos tannlegene, så de er ute å sjekker ut lekebutikken her oppe. De valgte seg jo ring fra premieskuffen hos tannlegen, så tenkte at det var vel bra nok jeg:-)
Snart skal jeg en tur opp på skolen igjen for å se på Et juleeventyr av Dickens, oppsatt av klasse 5C. Jeg har fulgt de mye i øvingene til oppsetningen, så gleder meg til å se det ferdige resultatet:-)
Ha en flott onsdagskveld alle sammen, og jeg blir veldig glad for kommentarer fra dere:-)

5 kommentarer:

Anne sa...

Skjønner godt at jentene dine blir Lucia, med den pene mamman.) skjønner ikke at du lurer på det en gang! Og det er ikke flaks vet du Hilde snuppa!! Jeanette var også lucia, både i bhg og på skolen, kremt kremt!! Det er akkurat den luciadagen jeg skulle ønske jeg hadde småkids... Jeg vurderer kirkekonsert på luciadagen klokken 1700 i Skedsmo kirke, det tror jeg kan være flott.)

Mormora sa...

Skulle gjerne vært flue på veggen når Amanda oppdager at det bare er en Lucia. Synes forøvrig det er bra at Julie er Lucia, alle behøver vi å føle oss viktige og spesielle innimellom.

Da jeg jobba på Dikemark kom sykehusets barnehage og laga Luciastemning på avdelinga for eldre der jeg jobba. Det var så vakkert med bare levende lys, mange nydelige unger i hvitt og sang som klang som i en kirke mellom murveggene. Plutselig begynte en gammel dame å stortute. Hun trodde det var engler hun så og at hun derfor var død.Men pent var det jo.

Må få fint bilde av vår Lucia og av hun andre lille engelen :O)
Du får ganske mye erfaring som ikke er å få på et kontor. Sikkert bra å utvide erfaringsområdet sitt i ny og ne

Evami sa...

Så artig til Julie at hun får være Lucia. Kan tenke meg at lille skyggen kommer til å bli litt sjalu! SÅnn er det hos oss ihverfall!

Null hull og ros av tannlegen,grattis til småfrøknene:)
SPennede å se skoleoppsetninger,spesielt når man har et forhold til de som er med:) Klem Eva

susan`s side sa...

Så koselig med Lucia jente. Gleder meg til Ingrid blir litt større og håper hun også blir lucia. Du får sende Amanda syngende rundt til naboene slik at hun får være lucia også.
Jammen har du vært flink å bakt. Jeg starter til uka tenker jeg.

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Så synd vi ikke får med oss Julie som Lucia ;(
Du må ta massa bilder med NIKON!!!!! Inte mobil snälla Hilde ;)

Klart Amanda också skall vara Lucia *Lol*

Klemmer