fredag, august 7

Sommeren 2010

Jeg skal ikke direkte klage på denne sommeren som er tilbrakt i moderlandet i sin helhet(bortsett fra en tur til Danmark, men det telles ikke akkurat når det gjelder sol det heller:-) men det er vel liten tvil om at en tur til varmere strøk må til neste sommer.
Vi har hatt det supert i Larvik, koste oss veldig den uka eller to det var knallvær, og har også hatt det fint i de ukene det har vært mindre fint vær. Har gjort litt forskjellige ting, så alt i alt en flott sommerferie!
MEN, neste sommer må vi nok atter en tur til vårt lille favorittsted i den greske øyverdenen som heter Antiparos. Andre reiser til hytta på Hvaler hver sommer, vi har reist til Antiparos hver sommer omtrent siden Karoline var 7 år.

Her fra Main-street. Det er bare en by på øya, og den er bilfri inne i sentrum...og sentrum består stort sett av denne hovedgata:-) Dette er nesten som Kardemommeby, veldig lite og kjempekoselig.
Her fra torget som er samlingspunktet på kvelden..

Fra sommeren 2008, Julie koser seg med Karoline(venninne av min Karoline) og Martine(annen venninne som har feriert med oss og senere hatt med seg pappaen sin siden hun var 11-12 år). Jada, bare bli sur på meg jenter...men dere kommer over det:-) Vi reiser med venner, venner av Karoline osv..så er en del på det meste.
Stian i blomstrete shorts sovende oppe til venstre og Amanda sovende i vogna.
Jentene koser seg på Psaraliki Beach







Her tilbringes dagene på stranda, bare avbrutt av en tur til Fanari for litt lunch. For meg det mest idylliske sted på jord....




Ellers er alt bra her. Har fått en del etterlysninger på innlegg her, og jeg har vel ikke vært flinkest til det...kremt;-)


iPhonen min fikk jeg kjøpt den 31 juli ja, og veldig fornøyd! Jeg kom svinsende inn i butikken kvart over ti, og havnet i en kø på en 15 stk. Da jeg hadde stått i 5 minutter ropte de i kassa at det ikke var mer iPhoner igjen, og poff så forsvant 14 stk foran meg:-)

Jeg kom fram til kassa, smilte til min store helt mr. butikksjef Jon, og sa jeg skulle hente min hvite iPhone 3GS 32GB:-) Han smilte tilbake og dro fram esken for meg. Følte meg litt priviligert da ja, og var rimelig fornøyd med mine overtalelseskunstner dagen før.

Jeg er ikke helt i boks med den enda, for porteringen av nummer er ikke ok før den 12 august. Orker ikke å styre med innstilliger til Netcom nå, og så endre til Telenor den 12. Så får ikke blogget med den enda(hadde Sessanmannen vært hjemme så hadde jeg sikkert fridd til han, men han skal få slippe å slite med meg på telefonen hele tiden:-) Men det går greit, det viktigste er at jeg har telefonen.


Vi reiste hjem fra campingvogna på mandag, mamma var hos oss den siste helgen og tok fly hjem fra Torp på mandag. Jeg begynte å jobbe på tirsdag og jentene begynte i barnehagen etter over 5 ukers ferie.

Jeg har sagt jeg kan jobbe på SFO fram til skolen begynner, for da begynner jeg der.
Denne uken begynte det meste av årets 1.klassinger, og de er virkelig så skjønne...så det er morro:-)


Denne helgen blir vi hjemme, er ikke så ivrig etter å ha vært på camping i så lang tid. Deilig å være hjemme og ha tilgang på alle fasiliteter:-) Men neste helg reiser vi sikkert nedover.

Nå har vi spist, ungene er forlengst i seng og roen senker seg her. Karoline skal ha noen venner på besøk, de blir nok sittende ute siden vi sikkert snakket både alkohol og røyking her. Det er ikke akkurat ofte frk snusfornuftig vier fest-genet sitt noe særlig oppmerksomhet, så jeg oppmuntrer jo frøkna stakkar hver gang hun er litt på glid:-)

Sånn, så det var en lite oppdatering fra meg. Over og ut....





5 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Berømmer deg for å være tidlig ute med planene! ;-) Regner med folketomme gater her i byen neste sommer - "alle" jeg kjenner skal sørover! ;-)

Anonym sa...

Hei Hilde;) Koselig og se deg inne her igjen;)) Tove

Marthe sa...

Vi skal også til det store utland neste sommer, koselig med hytteferie (vi har jo hatt supert vær), men NÅ er det lenge siden vi har vært i Italia altså! Så neste sommer...da blir det Italia :)

susan`s side sa...

Koselig å høre fra deg igjen. vi også er store helleas fans!

Sessan ☆ sa...

ÅHHH ENDELIG ,D Jag har saknat dina uppdateringar vännen!

Visste inte att du var hemma annars hade du kunnat komma upp med iPhone i Torsdags då vi var hemma :( Så kunde vi skravlet under tiden maken fixet *fniss*

Saknar dig massa & gleder mig till vi tar ett glas vitt till hösten, har massa på lager nå efter en hel sommar adskillt ;D

Klemmer