lørdag, april 3

Kunst på veggene


Mamma har laget forskjellige ting i hele sitt liv tror jeg, alt som kan lages med hendene:-) Og for å si det slik, jeg har arvet veldig lite av disse kreative genene:-)

De siste årene har hun holdt på mye med quilting, og mer og mer med art quilt...dvs mer kunstpiecer som er laget med quilteteknikk.

Hun bruker en formue på symaskin(jeg syns ihvertfall det er en formue når en symaskin koster nærmere 20 000 spenn) har kjøpt seg Mac både her og der med bærbar, stasjonær skjerm og gud vet hva av annet utstyr...og alt dette bruker hun da når hun holder på med denne hobbyen.

Så siden vi er her oppe fikk jeg lyst til å vise frem noe av det fine som mamma lager, og da viser jeg de bildene som henger framme....hun har laget toalettmapper, undertøyposer, treningsposer osv til oss som jeg ikke har bilder av her.


Først er det er bilde som heter "Om Frieda K" et bilde av Frieda Kahlo

Måtte ta med et lite påskeris, her er det egg og fugler som er laget av Karoline og mamma kanskje. Det er vel 3-4 påskeris her med forskjellige typer egg:-)
Her begynner samlingen av stoffer, mamma er vel den siste som vil vite hvor mye kroner hun har brukt på stoffer oppigjennom:-) Hun handler litt her og der og har maaaasse....mange av stoffene kjøper hun på loppis også. Hun har lært seg å kjøpe på nett, så er en racer på netthandel fra USA. Til venstre er det quiltestoffer.
Her er en del av samlingen med quiltestoff, dette er skitdyre stoffer spør du meg med hun syns jo det er verd det:-)
Mere stoffer, sortert på farge og stoffkvalitet. Hele arbeidesrommet er fullt av stoffer, hobbyting og u name it. Her kunne en barnehage blitt sysselsatt et helt år, så det er ikke rart barnebarna elsker å få lage ting når de er hos mormor:-)

Et stort teppe
Enda et teppe
Bilde
"Om Frieda K"



"Dronningen" og øverst måtte jeg ta med et linoleumstrykk Karoline lagde på barneskolen:-)
Så dette var litt av det mamma lager, ikke skjønner jeg hvordan noen klarer å bare trylle fram ting med hendene men fint er det...eller hva:-)

3 kommentarer:

Wenche sa...

Det er bare et ord å si om alt dette. FANTASTISK. Jeg har sett noe Bente har laget og det er flotte ting. Hun burde jo ha utstilling. Makan til kreativ dame!

rosaengler ♥ sa...

Så utrolig flink hun er :) og det var litt av ett herlig hobbyrom (var jo mer der en på panduro hihi )

ha en strålende uke ♥

Miss Wond by BB sa...

Hei Hilde!

Så kunstnerisk mamma du har, dette var virkelig flott lappeteknikk:0))